28 December 2012

Bila Samseng Melaungkan Azan.....

kata hati dhiya : senyumlah selalu kerana senyumanmu adalah kebahagiaanku.



                     Mendengar azan yang di kumandangkan oleh Mawi di Astro Oasis masa dok kat kampong hari tu, wat dhiya teringat something pasal azan ni. Masa dhiya sekolah dulu,dhiya ada member yang agak nakal lah jugak . xmaulah panggil gangster ataupon samseng sebab dia bukan jahat pon. Kami involve dalam satu kem yang suprisekan kami dia nak join kem tu. Masa malam di kem, pelajar lelaki dikehendaki melaungkan azan. So si mamat ni terpilih untuk melaungkan azan.

               Biasanya budak2 macam dia Nampak je berani tapi bila dah kena panggil atau kena aim dengan fasi jadi kecut tapi tidak pada si R ni. Kerana bila dia terpilih untuk melaungkan azan, dia terus bangkit dan bersedia untuk azan. Subhanallah… 

                 Bila di memulakan azan tu, kitorang sume terkejut. Merdu sungguh suara dia. Dhiya tersenyum, tak sangka budak nakal yang kami selalu gelarkan samseng tu mempunyai suara yang sungguh merdu apabila melaungkan azan. Terdetik di hati dhiya masa tu lau dia jadi budak baik confirm ramai mak cik2 kat kampong nak bermenantukan bakal muazin ni. 

               R, kalau lah kau terbaca blog aku ni, aku sarankan kau belajar lek lok sikit dah boleh daftar nak jadi muazin dah pastu. 10.5 per 10 like for your voice for azan.
           
               Tapi sebenarnya, ada juga rakan2 kita yang lelaki nakal dan suka mengusik masa kecil dulu. Tup2 dah besar ni jadi insan terpelajar dan dok usha kawan2 lame.. Mungkin mana tau kan?
            R, I wish for your bright future.
                                                                                                            Sincere your ex-classmate,
                                                                                                           
Khairunniswa
 

berblog untuk hiburkan hati ^_^

No comments: