28 October 2012

Sayangkan Sahabatmu...

kata hati dhiya : senyumlah selalu kerana senyumanmu adalah kebahagiaanku.

Dhiya dulu pernah ada bestfriend. Hubungan kami sangat baik. Tapi apakan daya, hubungan kami terputus begitu saja. Sebab apa? banyak sebab yang tak dapat di ungkapkan. Dhiya, bila dah berkawan, dhiya akan sayang dia dan tak sanggup nak lukakan hati kawan dhiya. Dan dhiya akan percayakan dia. Bila kawan minta tolong, susah bagi dhiya untuk katakan tidak.

Sejak sahabat lama dhiya tu tak berkawan dengan dhiya lagi, dhiya dah susah nak jalinkan hubungan sahabat yang rapat lagi. Bagi dhiya tiada istilah sahabat baik lagi. Cukuplah sekadar teman. Tiada teman susah dan senang. Hanya teman sekadar teman.


Bahaya bila Dhiya dah mula sayangkan sahabat tu sebab dhiya takkan biarkan dia bersendirian dan kesunyian sebab dhiya pernah di tinggalkan bersendirian.  Dhiya keseorangan. Dia lupakan dhiya bila dia dah jumpa kawan yang lain. bila dia perlukan pertolongan, dhiya kembali pada dhiya tapi bila dia senang, sekali lagi dia tinggalkan Dhiya.

Dhiya pernah marahkan dia bila dia berubah tapi setelah sekian lama, dhiya maafkan dia. Tapi tak da dah kemanisan hubungan kami seperti dulu. dia tetap berubah. takpe dia cuma dapat doakan yang terbaik untuk dia. pada dhiya, bersahabatlah dengan semua orang. takda ape   pon yang rugi kalau kita baik dengan semua orang..
berblog untuk hiburkan hati ^_^

No comments: