23 March 2013

Warkah buatmu Hawa.





Sang Hawa, saudaraku,

            Janganlah kau lemah dan layu pada pujuk rayu sang Pujangga. Kata-katanya manis  ibarat gula yang memudaratkan tubuhmu kemudian hari. Manisnya seketika cuma, tapi diabetis yang akan kau alami takkan pernah pulih. Itulah kesannya. Hawa, jagalah pandangan, dan batas pergaulanmu, janganlah kau serahkan segala kepada mereka, sentuhan mereka yang lembut pasti meninggalkan parut yang dalam dan takkan hilang dan menjadi keloid yang ketara padamu. Kehangatan sentuhannya seketika Cuma, kau akan menanggung rigor yang teruk kemudian hari.


Sang Hawa, sahabatku,

            Janganlah kau letakkan harapan yang tinggi kepada mereka. Biarlah Allah yang menentukan segalanya. Kau berdoalah yang terbaik untukmu. Harapan setinggi gunung seperti barah yang akan merebak di tubuhmu. Adakah barah itu akan hilang selamanya? Tidak! Redha sajalah dengan ketentuan takdir.


Sang Hawa, temanku,

            Adam yang terbaik untukmu adalah yang dihadiahkan oleh Allah untukmu. Nantikanlah dia dengan sabar dan tawaduk. Jagalah adab, dan perilakumu untuk mendapat Adam yang terbaik, seperti kau menjaga pemakanan seimbang untuk mendapat tubuh yang cergas. Janganlah kau putuskan doa dengan Yang Maha Esa.

Hawa,

            Jika kau dipisahkan dengan Adam yang kau kasih, lalu kau dipertemukan dengan Adam yang lain, istikharahlah yang terbaik. Jika yang terakhir adalah yang terbaik untukmu, sabarlah, Allah akan tunjukkan  hikmahnya mengapa kau tidak disatukan dengan Adam yang kau kasih. Kerna aku, D.A.N telah ditunjukkan jawapan yang aku nanti selama ini. Kenapa aku tidak disatukan dengannya aku telah ketemu jawapannya.Ya Allah terima kasih kerna beri yang terbaik untukku. Hawa, aku telah berjaya letakkan kepercayaanku sepenuhnya kepada ketentuan Allah. Kau pun haruslah begitu.. terimalah ketentuanNya dengan redha. Alhamdulillah Ya Rabbi..

                                                                                                                 Yang Ikhlas,
                                                                                                                   D.A.N

berblog untuk hiburkan hati ^_^

No comments: