14 March 2013

DIA FATIMAH AZ-ZAHRA




siape tu? dialah ahli keluarga aku yang sangat istimewa. kenapa istimewa? Seperti Entry aku yang dulu, dia adalah PAKAR EMOSI. Kau Ada?Aku Ada...he5... Biarpun dia tu nampak jer selebeh... Penyegan sikit(kata orang utara gitu..) tapi bab mangan yo nombor siji...JEMPOL gitu..sabar jer la...

Sebenarnya apa yang aku nak cerita ni hal pagi ni. pagi tadi liat sikit aku nak bangun nak hantar adik pergi sekolah dengan meredah kedinginan pagi yang tidak nampak lagi cerahnya..merangsangkan hidungku untuk bersin beribu kali dek resdung yang tak pernah menghilang...(ala-ala novelis tak?) tapi nak tak nak kena lah juga pergi.. hantar si fatin ngan adik syira dulu..yang si patin tu muka jemprot je..aku pun nengok nak naik angin..apa da pagi2 buat muka camtu, rezeki susah masuk tau... 2nd round hantar fatimah pulak.. ade koku kat sekolah..aku sampai jer rumah tengok muka timah terus tergelak..mane taknye... dia dengan tembun nye tu buat muka muncung dah macam bear dah...panjang umur aku tengok si Timah ni.. mane tak nye gelak aje..

            kalau tengok timaH MENYENGIH MEMANG MACAM MINTA PENYEPAK.. TAPI LAU TAK NAMPAK SENYUM MINTA PENYEPAK DIA TU, RASA RINDU PULAK.. HA...itulah sebenarnya tujuan Allah hadirkan Fatimah dalam keluarga kami... Dialah yang membuat kami senyum bila tengah stress.. Dia jugak yang buat kami marah time tengah dok happy.. Dialah pro and kontra dalam family aku.. Dia lah sebenarnya penyeri keluarga..cuma kena sabar dengan sikap lousy dia dan mendidik dia adalah dugaan bagi mak dan ayah dan kami sebagai kakaknya...

            aku pernah terlampau marah kat dia sampaii aku jirus air sejuk kat dia.. jahat kan? maafkan akak ye Timah.. akak rasa dah dekat sejuta kali akak cakap tapi akak tak tahu timah ingat ke tidak? Akak selalu pesan,

            " Kalau tak nak orang marah dan tengking2 timah, Timah kena dengar cakap dan jangan malas belajar. Timah tahu tak, akak sebenarnya dah penat nak marah timah. jangan sampai satu saat, tak de satu orang pon yang tegur timah nanti.. mungkin dah tiba saat tu nanti baru timah nak belajar...Bila? Saat Mak, Ayah ngan Akak dah tak de nanti? Sayang aAdik akak...Fatimah Az-Zahra...

berblog untuk hiburkan hati ^_^

No comments: