28 April 2011

inilah hidup yang harus kita hadapi

sejak kecil really kecil(tabika) menyedihkan hidup aku. masa kat tabika kawan aku yang aku ingat balik sekolah sama2 alif. he5...pompuan? tak ingat. sebab aku ade pengalaman sedih masa tabika. kena cubit dengan anak cikgu. wooo sakit tu... menangislah ape lagi. tapi pengalaman best nye...anak cikgu tu kalah masa ujian ejaan. ada ke patut dia eja ikan dengan ejaan "E.K.A.N". ha5 aku tergelak la tengok dia eja macam tu. aku pun kata lah kat dia. "ey mina, eja ikan bukan macam tulah.. eja nya 'I.K.A.N' baru betul "...huish dia tak terima. korang tau dia cakap apee? dia cakap, "ape pulak?ko ni bodohla. eja ikan betul lah 'e.k.a.n'. cuba ko sebut depan tu kan eeeekan..dengar tak eeeeeeeeeeee tu.. jd start dengan huruf E lah bongok." korang ingat aku diam? tak de maknenya.aku DULU pandai taw mak aku cakaplah.mak kata aku suka dok kat mak masa mak masak dan belajar mengeja bersama beliau.so, pastu aku panggillah cikgu Lijah."Cikgu,cikgu..eja ikan saya ni betul ke salah?I.K.A.N?"cikgu lijah cakp,"ha,betullah tu. pandai pun" aku senyum lebar je time tu. dia pon padam ejaan dia and betulkan. pastu gedik2 menangis pulak. hahahaha....
berblog untuk hiburkan hati ^_^

No comments: