10 November 2010

kenangan semalam mengusik jiwa

bila teringt blik kenangan kat mua memg btl2 ley wat aq melalak..suka duka semua ade..kdg2 xde sape pon taw..tp yg best bile jd ajk bilik data..ingat lagi masa kitowang kene stapler buku peraturan tok budk2 junior.ramai yang wat sekali..so bile orang belakang susun kertas lbih cepat dr org depan..dy dok bising kat orang depan..akibat tercabar, org depan pon wat lebih cepat..bila penat mula ckap.."sengal la ko ni.."pas tu gelak sakan..macam2 perangai..epy sangat..pas tu ade jamuan lagi..sesungguhnye aku tak dapat lupakan semua tu...sentiasa ade dlm pale otak aku ni..

sebagai ajkt plak..mcm2 dugaan yg kmi lalui..kadang2 kami rasa semua serba x kene..tp lau di pk2 kan blik ape yg 'dy' ckp dulu ade btulnye..itulah first time aku pegang jwtn tertinggi..aku btul2 x sangke..semuanya kerna biro agama..lau x kerna biro agama..aku x dpt nak rase jd ajkt tu..tp sesungguhnya aku btul2 x prnh simpan hsrat nak jd ktua asrama..jd ktue biro agama da cukup memadai wat aku. tp mungkin Allah nk bg sesuatu yg lbih bek dri tu aku dilantik jd ktua asrama..tp kesedihan x dpt dithn2 bile shbt aku sndiri x ley nk trime aku jd ktua..ade bnde yg dy x suke..tp aq x taw..ala lagi pon aku bukn brni sgt..pengecut..aku pon mengundur diri..aku minta blik kat biro asal..tp warden x bg..dy suh aku stay kat ajkt..lalu aku dilntik pen.ktua asrma..bru nak bertapak dlm ajkt da ade org x suke cba pk mcmne aq ley thn trus lam tu??semua dgn air mata..lau nk tulis xcukup kertas..

tp pling bes mase nk las2 exam..'dy' ajak 3 orang student yg rpt ngn dy g piza..nice gak 'dy' ni sbnrnye..jgn suke pk bruk psal org len..
berblog untuk hiburkan hati ^_^

2 comments:

NisFu said...

_^ kenangan akn tetap jd kenangan... semua ak d smpan d dlm peti memori... pahit, manis, suka, duka, genbira, mangais dll....:P
itu lah y membuat manusia sebagai manusia... ^_^

ewa said...

erm..memg la kengangan tu kenangan tp bila ingat bertambah sedih..